Crtice iz Bjelorusije

U našoj školi ima priličan broj djece iz Rusije, Ukrajine, Bjelorusije,… čiji su se roditelji doselili u Crnu Goru. Pročitajte članak koji je napisala naša učenica iz Bjelorusije.

Ćao! Zovem se Sofija. Imam 11 godina. Idem u 6. razred. Došla sam u Crnu Goru iz Bjelorusije, iz grada Gomela.

Moja škola u Bjelorusiji

Moja škola SOŠ № 66 u Bjelorusiji

Palata sportova u Gomelu

Palata sportova u Gomelu

Bjelorusija ima 6 okruga-opština – Minsk, Gomel, Brest, Grodno, Vitebsk, Mogilov. Glavni grad je Minsk.

Moja škola se zvala SOŠ № 66. Ona je imala oko 300 učionica i kabineta. Kabineta informatike je bilo 5. Svaki kabinet ima 10 računara. Škola ima sportsku salu. Takođe škola ima  dvije kuhinje i sva djeca imaju besplatnu hranu.

U školi se proslavljaju: 1. Septembar – Dan škole, Nova godina, dan Svetog Valentina, 23. februar, 8. mart, 9. maj.

U Bjelorusiji đaci uče 11 godina. Nastava u školi počinje u 8 sati i radi u dvije smjene. U školu se ponekad polazi sa 5 godina, najčešće sa 6 godina ili sa 7. U šestom razredu škola se završava u 14 sati. Odmori traju 15 minuta. A veliki odmor traje 25 minuta.

U 6. razredu  su predviđeni sljedeći predmeti: Matematika, Geografija, Istorija Bjelorusije, Istorija Drevnog Svijeta, Biologija, Ruski jezik, Ruska litaratura, Bjeloruski jezik, Bjelaruska literatura, Engleski jezik, Osnove Zdravog Života, Fizika, Informatika, Fizičko. Moj omiljeni predmet je ruska literatura.  Najpopularniji sportovi među mladima su: tenis, odbojka, košarka. U školi nema školskog autobusa. Za zimski raspust ići ću u Bjelorusiju. Opisaću svoje utiske u narednom članku. Rastojanje od Bara do Gomela je 2.200 km. Fotografije prikazuju moju staru školu i Palatu zimskih sportova u kojoj sam se bavila umjetničkim klizanjem pet godina.

Ostavite odgovor

